گیت وی اینترنت اشیا صنعتی؛ پل ارتباطی دنیای فیزیکی و دیجیتال در صنایع

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گیگاپرداز پارس: بومی سازی تجهیزات اینترنت اشیا یکی از الزامات پایه‌ای حرکت در مسیر هوشمندسازی صنایع خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، گیت وی اینترنت اشیا صنعتی دستگاهی است که به عنوان یک پل ارتباطی بین ادوات، سنسورها و تجهیزات صنعتی با شبکه‌های گسترده‌تر از قبیل اینترنت عمل می‌کند. این دستگاه جهت پاسخگویی به الزامات محیط‌های صنعتی طراحی شده‌ و قابلیت تحمل شرایط سخت و دماهای مختلف را دارد.

کاوه فارغی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر درک عمیق از نیازمندی‌های صنایع داخلی گفت: طراحی و ساخت یک گیت‌وی اینترنت اشیا صنعتی موفق، مستلزم ارائه محصول در کلاس‌های مختلف کاربردی، تطابق با الزامات کاربردهای صنعتی، سازگاری با ملاحظات امنیتی در صنایع حساس و قابلیت سفارشی سازی محصول با توجه به نیازهای صنایع کشور می‌باشد.

وی افزود: طراحی و ساخت گیت‌وی اینترنت اشیا صنعتی، فرآیندی پیچیده و چند مرحله‌ای است که نیازمند دانش فنی بالا و تجربه در حوزه‌های مختلف صنعتی است. از جمله ویژگی‌های این محصول،  به سازگاری لایه نرم‌افزار با سخت‌افزارهای مختلف، تطابق با الزامات کاربردهای صنعتی و همچنین پشتیبانی از انواع پروتکل‌های بدون سیم مورد استفاده در کابردهای اینترنت اشیا  می‌توان اشاره کرد.

فارغی با توجه به قابلیت تولید انبوه این محصول در داخل کشور ادامه داد: یکی از عوامل کلیدی در توسعه صنعتی و اقتصادی هر کشوری، بومی سازی و تولید داخلی محسوب می‌شود و این قابلیت نه تنها به تأمین نیازهای داخلی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به صادرات محصول و کسب درآمد ارزی نیز منجر شود. وی بخشی از مشتریان این محصول را نیروگاه‌ها و پست‌های توزیع برق، سکوهای نفتی، نیروگاه‌های خورشیدی و کارخانجات و مراکز صنعتی نام برد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در پایان از مزایای رقابتی این محصول با تمرکز بر بازار داخلی نیز گفت: این محصول دارای مشخصات در سطح محصولات به روز دنیا و متناسب با شرایط بازار داخلی ایران است. پشتیبانی مناسب، قیمت رقابتی در مقایسه با نمونه‌های خارجی، سازگاری با ملاحظات پدافند غیر عامل و سازگاری با پلتفرم‌ها و سرویس‌های ابری داخل کشور بخشی از مزایای این محصول می‌باشد. 

با حمایت ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات، تکمیل طراحی و توسعه محصول گیت وی اینترنت اشیا صنعتی که یکی از مهمترین محصولات در چرخه هوشمندسازی صنایع کشور می‌باشد در حال انجام است. این محصول به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عناصر در فرایند هوشمندسازی و دیجیتال سازی صنایع کشور شناخته می‌شود.

//isti.ir/Zv2y